Home/בלוג/דאגות לבת מצווה

דאגות לבת מצווה

לא בהכרח שהחשש והדאגות הוא הגורם לפחדים לעלות ולתת להם ולהוביל אותנו או להשפיע עליך ועל משפחתך בצורה כול שהיא , לבת הרגישה שלך יש את האמצעים לקיים היום את הבת מצווה . השאלות שעולות זה איפה? כמה? ולמה? דבר ראשון אל תלחץ מכול השאלות ותן לזמן לעזור להעביר את הבת מצווה בשלום ונעה ,אין למה סתם לדאוג , ההפך הוא הנכון , אך תלוי מאיזה היבט מסתכלים, תלמד להביט למקום שתיצור מאמונתך, האמונה שלך תאמין בה ותבנה אותה שלב שלב,אם ברצונך לפעול ולחיות מתוך שלווה ושקט ולשדר למשפחתך את שמחתך? הרי חשוב שלום אמיתי ואיתני בביתך ,תנסו להזכיר לעצמכם כמה שיותר ולהוכיח שתעשו הכול בשביל להיזכר למה בכלל נפגשתם ולאן רציתם להגיע יחדיו.

טוב כיום בימינו אפשר כבר לראות שהסביבה כאילו מייצרת לנו אישו בקשר לכול נושא הבת מצווה והבר מצוות, לנו את הכלים שיש מילדותנו שרכשנו בשביל להתמודד אם המציאות כמו שלא תהיה, הייתי ממליץ ודי רצוי לקבל את המציאות אם הכלים שיש לך ולהתרכז בהם ולפתחם והמרתם עם הסובב אותך.

החכמים מסבירים את אחת המדרשים שבראשית ,ציטוט, מפרשת קורח : “נתן הקב”ה בינה יתרה באישה יותר מבאיש”.

פירוש אחד בולט שרובינו יבחינו בצורה אוטומטית והפשוטה ביותר ל “הקדים בה בינה יותר מבאיש” כלומר ההתפתחות הרגשית של האישה קודמת לזו של הגבר , אפשרי לראות את זה בהרבה מקומות ומכמה היבטים של חיינו.

מההיסטורי במפתיע לא מוזכר בטקסים אפילו לא מתוך אחת הקהילות דאז בישראל, ולא צוין באופן מיוחד משהוא שירמז אך טקס הבת המצווה התנהל בזמנו. החל מהמאה ה-19 החלו לחגוג אותה אך לא בחופשיות כול כך עקב חוסר הארכה וזלזול שקיבלו אז לנשים.

היום, הדרך הטובה ביותר לחגוג מסיבות בת המצווה היא ב- מועדון לבת מצוות ישנם מועדונים לבת מצווה מכל מיני סוגים

2012-12-10T14:52:03+00:00